Startskott för beslut

Strosa runt i egen takt och fönsterhoppa i ett soligt Stockholm. Ja det blev en skön förmiddag, mötet jag skulle på började inte föränn kl 11 och flyget är ju uppe vid 7 30 tiden. Jag hade ju ett ärende jag ville, ja egentligen måste uträtta., för att tidsplanen ska hålla Vi har påbörjat renoveringen av ett nytt sovrum och nu är det dags att sätta ner foten.

Vad ska vi ha för färger, textilier och tapeter.  Jag har länge kikat i Gudrun Sjödéns hemmakatalog, där finns ett så fint överkast.  Men Gudrun öppnade inte föränn kl 10, ja det visst jag ju. Därför tog jag rundan runt Norrmalmstorg, fönstershoppade i Marrimekko och hos Laura Ashley. Därefter en härlig promenad genom Kungsträdgården där de Japanska körsbärsträden började blomma, det doftade mandel.

När jag så småningom kom till Gamla stan och Gudrun Sjödéns butik, var vi en liten skara på fyra personer som stod och trampade utanför, alla kom vi från olika delar av landet, alla var vi i Stockholm på jobb och alla hade vi bråttom vidare till vårt möte.

Överkastet fanns i skylten så jag hann begrunda det innanbutiken öppnade. Så fint, köpte även gardiner i samma stuk, en tunn voale. Kolla länken så ser du överkastet http://www.gudrunsjoden.com/ButikHY/docs/webshop/singleitem.asp?OrderId=376983915&pf_id=SE-84102&dept_id=SE-979&sSida=


Idag har jag ilat runt i tapetbutiker, nu är tapeten beställd, kommer hem redan i morgon.  I kväll har vi skurit bort tapetskarvar, tvättat och målat lister tagit bort elkablar och allt det där tråkiga. Niklas åtog sig nog det tråkigaste, måla elementet. Undrar om han gjort det tidigare, han visste nog inte hur tråkigt det är. Ska fråga honom sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback