Liten blir stor


Men är man mamma så är barnen ju alltid små. Idag fick jag ett sms kl 06 15, nu är vi på väg in i planet, messar John snart 20.  Han är på väg till Indien, ska vara där på studieresa under drygt  två månader med sin klass. Ja, det går säkert bra, men visst känns det ... Säkert är ni många som känner som jag.


I min nya favorittidning Camino http://www.caminomagasin.se/ finns ett reportage om en ursprungsbefolkning i Nilgrisbergen i Tamili Nadu i södra Indien.  John ska besöka en grannby till den byn som tidningen gör reportage hos. John och fyra elever till från skolan ska bo och leva med människorna i byn i tre veckor. Säkert en lärorik tid.

Ni kanske undrar vilken skola han går på, Biskops Arnö Folkhögskola, som ligger vid Sigtuna. Folkhögskolan drivs av Föreningen Norden och den kurs John går heter Ekologi och Global Solidaritet.  Nu började han där i höstas, så den omställningen att han flyttat hemifrån har jag ju klarat av. Nu sitter jag och väntar på ett sms, från Indien, att dom är framme och att resan gått bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback