Dagens Motionspass

Tro det om du vill, men det är knappast jag tror du gör det, inte du som känner mig i varje fall. Men numera tar jag en promenad varje morgon tills med grannarna, Vi går en slingrig runda i grannskapet, ner till Rinkabyholm, in i skogen en bit på elljusspåret, slingrar vidare in i skogen på en stig, kommer så småningom ut på en träningsbana på travet, över stallbacken förbi Karlsro och så är vi hemma. Rundan tar en knapp timme är på 5,2 km och passar  perfekt.
Det är uppställning prick kl 8 varje vardag. De andra som går rundan är mina grannar Marinanne, Eric och Monica. sedan två dagar tillbaka är väen jag rustad med stavar, det känns i arrmarna...

Men nu ska jag berätta det bästa, när vi kommer hem har Lulle ordnat en bricka med svalt mineralvatten " hemkört" inga onödiga transporter här inte...Sedan sitter vi en stund i Mariannes och Lulles nyskapade berså och pustar och småpratar. Så härlligt med goda grannar. Tack för att jag får hänga på...

Dagens samtalsämne: Är det hälsosamt med vin och annan alkohol? Eric fick sina fiskar varma, inte för mycket öl. Enligt Mariannes tidning så var två glas vin för en man och ett glas för en kvinna / dag hälsosamt. Det ska vara sträva röda viner....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback