Många bollar


Så blir det när det finns så mycket som känns angeläget och roligt att engagera sig i. I går kväll hade vi medlemsmöte i Världsbutiken. Jonas berättade om Fair Trade City arbete och hur det fortskrider i Kalmar. En styrgrupp håller på att formera sig och inventeringen av vilka rättvisemärkta varor som finns att tillgå i Kalmar är i full gång. Spännande!!! Johan hade med sig en hel korg med nybakade fortfarande ljumma havrekakor, så härligt, dom med russin gillade jag bäst. När jag kom hem i går kväll var jag riktigt trött, hade varit hos tandläkaren på morgonen, datastrul där så det var helt meningslöst att gå dit. Kunde knappast ens få en ny tid. Ja det låter gnälligt, men visst förväntar man sig att det ska funka, undrar vad jag får för räkning på det besöket????

Under eftermiddagen körde jag upp till Virserum, 11 mil för att delta i Länsbygderådets arbetsutskott. Kul att träffa ledamöterna och ta del av deras arbete. Hem igen och som sagt på kvällsmötet.

Vaknade idag med världens arbetslust, har fixat med en konferens som Centerkvinnorna i Klamr län sak arrangera den 23 juni, i just Virserum. Inez Abramsson vice ordförande i Hela Sverige ska leva samt tre centerkommunalråd från Grannkommunerna till Hultsfreds kommun, vilken laguppställning.. Lena Karlsson från Uppvidinge, Ewa Engdahl från Högsby och Gunilla Hjelm från Vetlanda som så sent som i går kväll blev vald av Centergruppen i Vetlanda till att bli deras kommunalråd. Visst är det häftigt... Konferensen kommer att avslutas med att vi går och lyssnar på Sanne Nielsens konsert som är i Virserum med anledning av att det är Virserums musikdagar. http://www.virserum.se/ Du kommer att ha möjlighet att läsa mer om konferensen under www.centerkvinnorna.se/kalmarlan

Att jag sedan träffade företrädare för Röda Korsets projekt Mentor till mentor var en riktig kick, nu ska vi försöka få till en studieresa till Värnamo där kommun är en föregångare vad det gäller flyktingmottagande. Efter alla dessa bollar har det varit en fantastisk kväll, Niklas och jag har jobbat med att förnya grusgången, lagt gatsten i kanterna istället för gamla järnvägsslipers, lagt på nytt natursingel och inte minst har Niklas grävt upp en massa grästorvor, det blir riktigt fint. Så härligt att jobba med handfast arbete efter en dag vid skärmen och med telefonen i örat....Och så roligt det är att förnya och jobba tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback