Platt fall

Så blev det hemma hos oss i lördags, fullt upp, mycket resor och fredagskvällen avslutade vi med födelsedagskalas för Niklas. Vaknar på lördag morgon en hel helg hemma,  kände att jag kunde göra precis vad jag vill. Ett par timmar vid datorn, det är ju budgetarbete på gång, jag vill prioritera stödet till de ideella organisationerna, i första hand Röda Korset. Tänkte skriva lite om det och lite kring Fritt val inom äldreomsorgen.
Fritt val ja, var på utbildning om det i Stockholm, visst blir det bra när kommunerna får hjälp att starta uppett system som innebär att den som får hjälp från exempelvis hemtjänsten får rätt att välja vem som ska ge hjälpen. Äntligen....

Men då läser jag i tidningenett företag i Kalmar rear ut trädgårdsplattor, ska vi åka dit? Ja det gjorde vi, flera gånger, för grannens släpkärra som vi brukar låna får man inte lasta så mycket på. Nu har minst 20 kvm  trädgårdsplattor som vi ska lägga på olika kreativa sätt, så var det med den vilan. Men en stund på soffan blev det i varje fall efter lunch på igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback