Tvätta med nötter

Visste du att man kan tvätta med nötter istället för tvättmedel? Jag har gjort det några månader nu och är väldigt nöjd. Tvätten blir ren och miljöpåverkan noll… Dessutom blir det billigt….. Tvätttnötterna är egentligen frukter som växer i bla Indien. De vi säljer i Världsbutiken i Kalmar nu odlas i Indien och plockas av kvinnor som sedan säljer vidare. Vi säljer nötterna i små tygpåsar, som man lägger direkt i tvättmaskinen. Nötterna kan användas 6-8 gånger, dvs det blir mycket ren tvätt. Vi tycker att våra kläder blir rena, och nötterna innehåller ju inga blekmedel, så jag använder dom även till svarta kläder. Testa du också!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har hört talas om det där! Jag måste nog prova att köpa några nötter. Vad kostar de?

2009-04-27 @ 15:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback