Födelsedagskalas med glimten i ögat

Idag var jag på födelsedagskalas, jubliaren bjöd in och ville ha en bra historia som present. Det fick han, många bra historier, en del söta en del ekivåga och andra med glmten i ögat. Vi som var där gratulerade, historiena upprepades varje gång nya gäster dök upp. Härligt sätt att fira jäman år, att bli uppvaktad med något som föranleder ett gott skratt. När jag gick från festligheterna mötte jag två män i trappan. Två män som försökte att diskret dölja ett paket bakom sig, Jag är så nyfiken  vad hade dom i paketet till mannen som fyllde år och ville ha en historia, var det historieböcker???
Nej det vore väl att bjuda bagarbarn på bullar, Stig som fyllde jämt har nämligen skrivit Birka böckerna och nu senast Vikingarnas historia. Ja bagarbarn och bullar, firandet gick av stapeln på Kulzénska cafét i Kalmar..... så nog fanns det både bagare och bullar....
Grattis Stig, hälsar vi i Världsbutiken på hörnan, hoppas geten med glimten i ögat föll dig väl i smaken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback