Dag med lågt varv

Varför jagar jag runt, ja det funderar jag mer och mer på. Men vad kul jag har så många trevliga människor jag träffar och hela tider får man nya perspektiv på livet.

I veckan har Hela Sverige ska leva haft styrelsemöte och även seminarium och möte med Hela Norden ska leva.  Det Nordiska nätverket inom landsbygdsfrågor och miljöfrågor var på agendan.  Ser fram mot en resa till Åland i januari för att diskutera jämställdhet inom landsbygdsutveckling. Men i dag är det Fars dag, ska ringa till pappa och gratta. Han är på inte hemma i helgen utan på avlastningsboende i Hultsfred en vecka nu. Mamma behöver lite egentid. I Hultsfreds kommun har man ett väldigt bra anhörigstöd.  Exempelvis kan mamma få någon från hemtjänsten som kommer hem och är hos pappa medan hon gör vad hon vill, tex åker till Blåbärsskogen. Visst är det bra, och dessutom gratis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback