IT-tjänster inom hushållsnära tjänster

 

För ett par år sedan när Rut –avdraget debatterades och var på väg att införas, tyckte min sambo Niklas, varför ingår inte IT-tjänster i avdragssystemet.

Det är många som behöver hjälp med att koppla in dator och skrivare, att ha en enkel server i hemmet, för att på ett tryggt sätt spara exempelvis bilder och andra viktiga digitala dokument. Hemmabio, musikanläggningar, strömsparfunktioner, ja det finns massor av olika tekniska uppgifter i ett hem, som vi som privatpersoner behöver hjälp med. När vi träffade vår riksdagsman Anders Åkesson vid nästa tillfälle så tog Niklas upp frågan. Anders förde den vidare och….

Imorse när vi sitter vid frukostbordet, kommer nyheten att Maud Olofsson och Centerpartiet vill att IT-Support ska ingå i Hushållsnära tjänster.

Hade jag haft ett medlemsblock hemma, hade jag nog kunnat skriva in en ny medlem vid köksbordet. Att som vanlig medborgare få gehör på angelägen fråga, visar hur demokratin i ett folkrörelseparti ska fungera. Sedan min sambo Niklas, pratade med riksdagsmannen har han startat Niklas IT service, givetvis gläds han också som småföretagare åt förslaget, kanske en ny Centerpartist?

 


Kommentarer
Postat av: Rickard Nordin

Visst är det härligt!



Ett litet tips om du vill få fler läsare är att försöka hitta nyhetsartiklar och andra bloggare som skriver om samma sak som du. Idag kan man exemeplvis länka svd, dn och bloggare som mig eller Magnus Andersson. Tillsammans blir vi starkare och syns mer ;-)



Lycka till med bloggandet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback