Köttklister ännu ett ord som jag kan vara utan…

 

På mångas läppar har de senaste dagarna har köttklister varit.

Vi är många som väljer att läsa innehållsförteckningar och undersöka innehåll i olika matvaror innan vi lägger dom i kundkorgen. Som kund i en mataffär kan jag i bästa fall välja, förutsatt att varorna är märkta. När jagbeställer på   restaurang, eller beställer cateringmat, kan jag ställa frågor. Hur kommer storköksmaten att se ut efter detta? Ännu fler likformade portionsbitar…Nej  då klistrar jag hellre igen munnen.Som kuriosa kan jag berätta om skinkasom jag blev serverad på frukostbuffén  på en finare konferensanläggning. Skinkan som var tumlad till en organisk form, hade dessutom en ditklistrad, centimeterbred  fettrand för att skinkan skulle se naturligt "otumlad ut".

 

Köttklister… finns inte på Wirbladhs i Smedby, där handlar jag mina charkuterivaror.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback