Steve Sjögrens på ( boule) banan igen!

Återigen har socialdemokraten Steve Sjögren tagit egna ekonomiska beslut, för att få till ett smaskigt valfläsk. Idagens Barometern kan jag läsa att Omsorgsnämnden byggt en boulebana i Smedby. För någon vecka sedan läste jag i både Barometern och Östran att omsorgsnämnden startat ett ”Solrum ” för de äldre på Oxhagshemmet.

Bra initiativ, men inget som omsorgsnämnden eller ens presidiet haft vetskap om. Som 1:e vice ordförande i omsorgsnämnden blir jag både arg och ledsen när jag läser artiklarna. Vi har i presidiet haft väldigt tydliga spelregler oss emellan, men dessa har nu socialdemokraten Steve Sjögren dribblat bort.

Steve har delegation på att själv ta beslut om: Kostnader för kurser och konferenser för politiker, enligt antagen delegationsordning. Här har han vid två tillfällen, mitt i en brinnande valrörelse tagit beslut som han inte haft mandat till.

Jag har i sak inte emot boulebanor och ”Solrum” men att gå ut och säga att det är nämnden som tagit beslut, är att ljuga. Vidare följer väl kostnader för underhåll och skötsel, var tar vi dessa pengar?

 Återigen får skattebetalarna i Kalmar betala Socialdemokraternas valkampanj. undrar när vi får se slutnotan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback