Posten fy skäms

I sista minut har vi fått veta att möjligheten att uträtta postärenden på Södercentrum försvinner. När postkontoret upphörde fick vi vårt minipostkontor i butiken i stället, en lösning som har fungerat väldigt bra. Serviceinriktad personal (ja det var de som jobbade på posten också) och långa öppettider. Nu förändras tiderna och givetvis ska verk och myndigheter följa med. Idag ökar internet-handeln, vi beställer varor i nätbutiker, handlar på nätauktioner och är mer och mer beroende av en nära och tillgänglig entreprenör som tillhandahåller, paketinlämning och utlämning.   I Kalmar går vi allt mer mot en centralisering. De stora handelscentrumen tar över mer och mer och de mindre butikerna i bostadsområdena försvinner.  Vad händer med matbutikens utveckling?   Vi som har vår butik med en utmärkt postservice är förtvivlade. I området bor många äldre som har svårt att ta sig runt på olika ställen i stan och dessutom bidrar centraliseringen till en miljöbelastning med extra bikörning.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback